Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorUniversiteit Utrecht, Bart Barnard
dc.contributor.advisorRijskuniversiteit Groningen, Jeroen van Gessel
dc.contributor.authorVreeswijk, M.A.T.
dc.date.accessioned2010-08-30T17:00:53Z
dc.date.available2010-08-30
dc.date.available2010-08-30T17:00:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5411
dc.description.abstractProgrammering van popmuziek in theaters is geen nieuw fenomeen. Dat het een structureel, vooraf vastgesteld percentueel onderdeel van het theaterprogramma is en dat er ook acts een theatertour ondernemen die een jongere doelgroep aantrekken wel. Naar deze recente ontwikkelingen en de beslissingsprocessen die met de programmering gemoeid gaan, is door Marit Vreeswijk aan de Universiteit Utrecht voor de Masterscriptie ten behoeve van Kunstbeleid en Management onderzoek gedaan. Bij het onderzoek zijn verschillende theaters, impresario’s, boekers en muzikanten betrokken. Het stuk werpt een interessante blik op het huidige beleid bij theaters ten aanzien van programmering van popmuziek en de knelpunten hierbij en geeft tenslotte concrete aanbevelingen voor de toekomst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1208651 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePopmuziek in Nederlandse Theaters
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstheater, popmuziek, selectiecriteria, waarderegimes, programma, programmeur, boekingskantoor, Gielen, kunstsociologie
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record