Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRentrop, J.
dc.contributor.authorDijkstra, M.A.
dc.date.accessioned2010-08-26T17:01:46Z
dc.date.available2010-08-26
dc.date.available2010-08-26T17:01:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5382
dc.description.abstractGoede toetsen in het voortgezet onderwijs dienen te voldoen aan zeker twintig criteria. Deze criteria zijn in vakliteratuur te vinden. Een analyse van PTA-toetsen voor vmbo kader op de Jacobus Fruytier scholengemeenschap in Apeldoorn bleken deze niet aan de criteria te voldoen. Een, aan de hand van de criteria, herziene toets leverde in en gebruikersonderzoek een significant hogere waardering door leerlingen op dan de oorspronkelijke toets.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent504320 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleToetssteen der wijzen. Op weg naar betere toetsen in het schoolexamen Nederlands.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsToets, waardering, toetscriteria, leerlingen, toetsing, overhoring, pta, voortgezet onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record