dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rentrop, J. | |
dc.contributor.author | Dijkstra, M.A. | |
dc.date.accessioned | 2010-08-26T17:01:46Z | |
dc.date.available | 2010-08-26 | |
dc.date.available | 2010-08-26T17:01:46Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5382 | |
dc.description.abstract | Goede toetsen in het voortgezet onderwijs dienen te voldoen aan zeker twintig criteria. Deze criteria zijn in vakliteratuur te vinden. Een analyse van PTA-toetsen voor vmbo kader op de Jacobus Fruytier scholengemeenschap in Apeldoorn bleken deze niet aan de criteria te voldoen. Een, aan de hand van de criteria, herziene toets leverde in en gebruikersonderzoek een significant hogere waardering door leerlingen op dan de oorspronkelijke toets. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 504320 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Toetssteen der wijzen. Op weg naar betere toetsen in het schoolexamen Nederlands. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Toets, waardering, toetscriteria, leerlingen, toetsing, overhoring, pta, voortgezet onderwijs | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands | |