Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVerhoeff, N.
dc.contributor.authorKervers, A.L.
dc.date.accessioned2010-08-25T17:00:22Z
dc.date.available2010-08-25
dc.date.available2010-08-25T17:00:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5295
dc.description.abstractIn dit onderzoek worden de volgende vragen met betrekking tot de nieuwste Duitse cinema van de afgelopen jaren beantwoord: - In hoeverre wordt de Duitse film door de transnationale kritische receptie geplaatst in een canon van genres zoals Europese, nationale of arthouse cinema? - En hoe verhoudt deze positionering zich tot het historische debat rondom canonvorming en de genres? Belangrijke aspecten die in dit onderzoek meetellen zijn het symbolische kapitaal van Bourdieu dat bijdraagt aan een canonvorming. Dit kapitaal is te vinden in de vorm van de waardering van de kritische receptie (journalisten, recensies, opinistukken etc.). Elementen die in deze Nederlandse (transnationale) receptie naar voren komen, geven duidelijk kenmerken van de verschillende genres waardoor de cinema een positie krijgt binnen een van de genres.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent12338326 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNieuwste Duitse Cinema - een canon van nationale artcinema met dank aan de kritische receptie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnationale cinema, Duitse cinema, canonvorming, canon, arthouse, Europese cinema, kritische receptie
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record