Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHeebels, Barbara
dc.contributor.authorJansen, D.G.
dc.date.accessioned2010-08-12T17:00:39Z
dc.date.available2010-08-12
dc.date.available2010-08-12T17:00:39Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5199
dc.description.abstractIn hoeverre heeft het belang van plaats nog invloed op de locatiekeuze en het functioneren van uitgeverijen van kinderboeken sinds het begin van het Post-Fordisme? En in welke mate zijn er verschillen tussen uitgeverijen die geconcentreerd zijn binnen Amsterdam en de rest van Nederland? Naar antwoord op die vraag wordt in deze thesis gezocht. De ontwikkeling van het Post-Fordisme en de creatieve stad worden als basisgegevens genomen, waarna een vergelijking wordt gemaakt tussen verschillende theorieen over netwerk- en clustervorming. Er wordt een gat geconstateerd tussen de traditionele theorieën van Schumpeter en Porter en een moderne theorie van Amin en Thrift. Tijdens het veldonderzoek en de analyse van de case wordt geprobeerd nuttige elementen van deze theorieën te gebruiken, om dit gat te overbruggen. De drie hoofdpijlers waar het onderzoek zich op richt zijn: historie, locatie en netwerken-en clusters.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent9877462 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe waarde van een vestigingslocatie, in een wereld van stromen en netwerken. Onderzoek naar de de hoofdredenen locatiekeuze uitgeverijen van kinderboeken. Met een vergelijking tussen het Amsterdamse cluster en de rest van Nederland.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPost-Fordisme, creatieve stad, creatieve industrie, netwerken, clusters,locatiefactoren, gebonden rationaliteit, stromen, interactie
dc.subject.courseuuStadsgeografie (Urban Geography)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record