Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan der Kraats, R.
dc.contributor.authorVelden, M. van der
dc.date.accessioned2010-08-09T17:00:58Z
dc.date.available2010-08-09
dc.date.available2010-08-09T17:00:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5165
dc.description.abstract“Saai.” “Moeilijk.” “Ik kan het niet.” “Niet leuk.” Zomaar wat meningen van leerlingen uit 3havo als we hen vragen wat ze van het vak Frans vinden. Ook docenten geven aan dat veel leerlingen niet gemotiveerd zijn voor hun vak. Naar aanleiding van de geluiden die we uit de docentenkamer hoorden, kwamen we tot de volgende onderzoeksvraag: Hoe maak je Frans (weer) aantrekkelijk voor leerlingen? Zoals gezegd lopen veel docenten Frans tegen het probleem aan dat leerlingen niet gemotiveerd zijn voor hun vak. De meesten van hen gaven aan dat dit vooral een probleem is in de drie havo-klassen. Wij vonden het daarom ook interessant om te kijken welke middelen deze docenten gebruiken om hun leerlingen te motiveren en welke zij zelf als effectief ervaren. Daarnaast leek het ons ook belangrijk om aan de leerlingen te vragen wat zij nou motiverend vinden. De resultaten van dit onderzoek vindt u in dit artikel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent96768 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.title"Kunnen we geen film kijken mevrouw?" Een onderzoek naar vakspecifieke motivatiemiddelen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmotivatie, motivatiemiddelen, 3havo, Frans
dc.subject.courseuuFranse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record