Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTaris, T.
dc.contributor.authorKramer, L.D.
dc.date.accessioned2010-08-02T17:00:45Z
dc.date.available2010-08-02
dc.date.available2010-08-02T17:00:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5073
dc.description.abstractOm een strategische focus van Human Resources te bewerkstelligen, moeten verschillende rollen samenwerken binnen HR. Centraal in dit onderzoek staat de kwaliteit van de samenwerking tussen HR shared services (het centraal beleggen van de administratie) en HR business partners (personen die inzicht geven in de doelstellingen van haar klant en advies geven over de HR strategie die daar het beste bij aansluit). Aan de hand van vier variabelen (rolonduidelijkheid, rolconflict, self efficacy en perceived organizational support (POS)), is getoetst wat de kwaliteit van deze samenwerking bepaalt en wat het effect is op hun teamprestaties. In totaal is onder 143 participanten een vragenlijst afgenomen. Geconcludeerd kan worden dat tegenstrijdige werkeisen negatieve gevolgen, en het ervaren van steun vanuit de organisatie positieve gevolgen, heeft voor de samenwerking tussen HR shared services en HR business partners, en daarmee voor de prestaties van beide teams. Het is belangrijk dat goede communicatie plaatsvindt ten aanzien van de verschillende taken, zodat medewerkers van HR shared services en HR business partners weten met welke vragen ze waar terecht kunnen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent513396 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSamenwerking tussen HR shared services en HR business partners
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTeams, prestatie, human resource management, samenwerking
dc.subject.courseuuArbeids- en organisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record