Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, H.
dc.contributor.authorWeide, M. van der
dc.date.accessioned2010-07-28T17:00:49Z
dc.date.available2010-07-28
dc.date.available2010-07-28T17:00:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4973
dc.description.abstractWat zijn de belangrijkste overeenkomstige thema’s van de vrouwelijk Iraanse diasporakunstenaars? Reageren of ontwijken de kunstenaars, in hun thematiek, op het beleid van hun eigen land of de positie die zij daarin hebben? Om het politieke beleid in kaart te brengen wordt eerst kort op de historie van Iran en daarna op het kunstklimaat ingegaan. Als laatste wordt ingegaan op de thema’s en hoe deze zich onderling en tot het Westen verhouden. Heeft het Westen invloed op het gebruik van de thematiek van de kunstenaars en is het daarmee vergelijkbaar met de Westerse kunst? Zijn er andere factoren die de thematiek beinvloeden, zoals de generatie van de kunstenaars? In deze thesis is getracht een antwoord op deze vragen te geven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent15976819 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleParadoxaal Iran: Vrouwelijke Iraanse diasporakunstenaars
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdiaspora, kunst, Iran, vrouwen, vrouwenkunst, Midden-Oosten
dc.subject.courseuuModerne en hedendaagse kunst


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record