Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVisser, T.D.
dc.contributor.authorLam, M.G.
dc.date.accessioned2010-07-27T17:01:17Z
dc.date.available2010-07-27
dc.date.available2010-07-27T17:01:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4956
dc.description.abstractVerwacht je dat je op een christelijke school godsdienstles krijgt van een christelijke docent? Of voel je je een stuk prettiger in de les als de docent geen specifieke levensovertuiging aanhangt, en je zo neutraal mogelijk van alles uitlegt? Kan volgens jou op een christelijke school een islamitische docent lesgeven? Zou je dat zelf willen? De laatste jaren is er tussen docenten en onderzoekers veel discussie geweest over de gewenste identiteit van de godsdienstdocent. De mening van de leerling is echter nog maar weinig aan bod gekomen in die discussies. Terwijl het uiteindelijk toch die leerling is die in een voor hem/haar veilige en motiverende omgeving les moet krijgen. In ons onderzoek en dit artikel staat de vraag centraal wat leerlingen op een christelijke middelbare school verwachten van de levensbeschouwelijke identiteit van hun godsdienstdocent.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent244224 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleLeerlingen van een protestants-christelijke school over de identiteit van hun godsdienstdocent.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordslevensbeschouwelijke identiteit, godsdienstdocent, visie op godsdienstles, discussie klas, leerlingen
dc.subject.courseuuLeraar VHO Godsdienst/Levensbeschouwing


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record