Dyslexie in het Moderne Vreemde Talenonderwijs
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Evelein, Frits | |
dc.contributor.author | Kersbergen, M.K. | |
dc.contributor.author | Slotboom, M.H.L. | |
dc.contributor.author | Stolz, E.B. | |
dc.contributor.author | Straver, W. | |
dc.date.accessioned | 2010-07-27T17:01:12Z | |
dc.date.available | 2010-07-27 | |
dc.date.available | 2010-07-27T17:01:12Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4950 | |
dc.description.abstract | In elke klas zit wel een leerling die problemen heeft met lezen oftewel dyslexie heeft. De verschillende moderne vreemde talen die een leerling moet volgen kunnen zijn dan ook een uitdaging of zelfs een regelrechte ramp zijn. Dit PGO is een casestudie waarin aan de hand van theorie en interviews wordt gekeken naar welke maatregelen een dyslectische leerling daadwerkelijk kunnen helpen. Het onderzoek is onder andere uitgevoerd onder een aantal dyslectische leerlingen die de vakken Engels, Frans en Spaans volgen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 132310 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Dyslexie in het Moderne Vreemde Talenonderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | dyslexie | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Spaans |