Decentering als lens voor mentale gezondheid van jongeren in het onderwijs
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Brillenburg Wurth, Kiene | |
dc.contributor.author | Wiersma, Marit | |
dc.date.accessioned | 2025-07-29T00:01:44Z | |
dc.date.available | 2025-07-29T00:01:44Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/49427 | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | NL | |
dc.subject | Deze scriptie onderzoekt hoe het concept decentering kan bijdragen aan een meer relationele en contextuele benadering van mentale gezondheid bij jongeren, met het onderwijs als sleutelcontext. Centraal staat het programma License to Chill, dat jongeren met beginnende mentale klachten ondersteunt via groepssessies waarin veerkracht, betekenisgeving en sociale verbondenheid centraal staan. | |
dc.title | Decentering als lens voor mentale gezondheid van jongeren in het onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Medical Humanities | |
dc.thesis.id | 49461 |