dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lierop, Dea van | |
dc.contributor.author | Krijger, Bram | |
dc.date.accessioned | 2025-07-21T23:01:54Z | |
dc.date.available | 2025-07-21T23:01:54Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/49313 | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | EN | |
dc.subject | Het autowerende beleid in Amsterdam heeft vergaande gevolgen voor de ruimtelijke inrichtig van de publieke ruimtes. Echter heeft de masculien-georienteerde publieke ruimte en haar veranderende gebruik andere gevolgen voor vrouwen dan voor mannen en hun veiligheidspercepties. In hoeverre zorgt de nieuwe (autoluwe) ruimtelijke inrichting voor een verandering in de veiligheidspercepties van vrouwen op straat? En zorgt het autowerende beleid potentieel voor een grotere gendered safety gap? | |
dc.title | Are Public Spaces Safe Enough to Participate? Urban Design, Public Behaviour, and Women’s Perceptions of Safety and Activity Participation | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Urban and Economic Geography | |
dc.thesis.id | 48878 | |