“Zien door andere ogen” Een onderwijsmodule gericht op kunst, verhalen en het perspectief van jonge patiënten
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Milota, Megan | |
dc.contributor.author | Tas, Anoek | |
dc.date.accessioned | 2025-07-15T00:01:27Z | |
dc.date.available | 2025-07-15T00:01:27Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/49229 | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | NL | |
dc.subject | Het stageverslag gaat over een onderwijsmodule gemaakt voor het voortgezet onderwijs. Deze is gebaseerd op narrative medicine. Leerlingen lezen een verhaal van de Kinderverhalenbank WKZ, creëren een kunstwerk gebaseerd op dat verhaal en presenteren deze. Tussendoor wordt gebruik gemaakt van reflecties en interactieve opdrachten. Het uiteindelijke doel is het perspectief van een ander kunnen innemen en empathie ervaren. | |
dc.title | “Zien door andere ogen” Een onderwijsmodule gericht op kunst, verhalen en het perspectief van jonge patiënten | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Medical Humanities | |
dc.thesis.id | 48251 |