dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bavelaar, Hestia | |
dc.contributor.author | Jong, Joëlle de | |
dc.date.accessioned | 2025-05-06T00:01:04Z | |
dc.date.available | 2025-05-06T00:01:04Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/48911 | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | NL | |
dc.subject | Een analyse van de manieren waarop de concepten uncanny, l’informe en abjection rondom de vervreemding van het lichaam in het surrealisme tot aan de Tweede Wereldoorlog tot uiting komen in de hedendaagse kunst van Patricia Piccinini en Viviane Sassen. | |
dc.title | Vervreemde lichamen: Surrealistische nalatenschap in het werk van Patricia Piccinini en Viviane Sassen door de lens van het uncanny, l’informe en abjection | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | surrealisme; viviane sassen; patricia piccinini; vervreemding; fragmentatie; lichaam; hedendaags; lichamelijke fragmentatie | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |
dc.thesis.id | 45422 | |