Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSimon Thomas, Marc
dc.contributor.authorEdelbroek, M.A.T.
dc.date.accessioned2010-07-21T17:00:48Z
dc.date.available2010-07-21
dc.date.available2010-07-21T17:00:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4763
dc.description.abstractDe centrale vraag in deze scriptie is: “Hoe ervaren deelneemsters aan het volwassenenonderwijs in Nebaj effecten van onderwijsparticipatie op hun leefomstandigheden?” Hiervoor heb ik lessen bijgewoond in klassen van twee verschillende onderwijsaanbieders, veel met de leerlingen gesproken en ze thuis bezocht. Deelonderwerpen zijn het basisonderwijs voor volwassenen in Nebaj an sich, leefomstandigheden van deelneemsters en de ervaringen met het onderwijs. Economische beperkingen en sociale normen spelen een belangrijke rol op ieder vlak. Ook voor vrouwen die bijvoorbeeld vanwege kleine kinderen en de zorg voor het huishouden weinig mogelijkheden hebben m.b.t. vervolgonderwijs of werk, is het leren van groot belang, omdat het hun eigenwaarde vergroot. Daarom proberen ze tijd voor de lessen vrij te maken in hun overvolle dagen. Naast betere economische vooruitzichten voor sommige leerlingen, zorgt het onderwijs ook voor uitbreiding van hun sociaal netwerk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8636384 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeren omdat het kan; necesidades en toekomstplannen. Ervaringen van vrouwelijke leerlingen met basisonderwijs voor volwassenen in Nebaj, Guatemala.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCulturele Antropologie
dc.subject.keywordsGuatemala
dc.subject.keywordsVolwassenenonderwijs
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record