dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Simon Thomas, Marc | |
dc.contributor.author | Edelbroek, M.A.T. | |
dc.date.accessioned | 2010-07-21T17:00:48Z | |
dc.date.available | 2010-07-21 | |
dc.date.available | 2010-07-21T17:00:48Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4763 | |
dc.description.abstract | De centrale vraag in deze scriptie is: “Hoe ervaren deelneemsters aan het volwassenenonderwijs in Nebaj effecten van onderwijsparticipatie op hun leefomstandigheden?” Hiervoor heb ik lessen bijgewoond in klassen van twee verschillende onderwijsaanbieders, veel met de leerlingen gesproken en ze thuis bezocht. Deelonderwerpen zijn het basisonderwijs voor volwassenen in Nebaj an sich, leefomstandigheden van deelneemsters en de ervaringen met het onderwijs. Economische beperkingen en sociale normen spelen een belangrijke rol op ieder vlak. Ook voor vrouwen die bijvoorbeeld vanwege kleine kinderen en de zorg voor het huishouden weinig mogelijkheden hebben m.b.t. vervolgonderwijs of werk, is het leren van groot belang, omdat het hun eigenwaarde vergroot. Daarom proberen ze tijd voor de lessen vrij te maken in hun overvolle dagen. Naast betere economische vooruitzichten voor sommige leerlingen, zorgt het onderwijs ook voor uitbreiding van hun sociaal netwerk. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 8636384 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Leren omdat het kan; necesidades en toekomstplannen. Ervaringen van vrouwelijke leerlingen met basisonderwijs voor volwassenen in Nebaj, Guatemala. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Culturele Antropologie | |
dc.subject.keywords | Guatemala | |
dc.subject.keywords | Volwassenenonderwijs | |
dc.subject.courseuu | Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie | |