Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F
dc.contributor.advisorSchaaf, M van de
dc.contributor.authorVos, J.E. de
dc.date.accessioned2010-07-15T17:00:24Z
dc.date.available2010-07-15
dc.date.available2010-07-15T17:00:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4714
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar peerfeedback in het wetenschappelijk onderwijs. 63 Studentengroepen hebben in tweetallen voor de onderwijskunde cursus Assessment en Evaluatie een paper moeten schrijven. Op de conceptversie van medestudenten werd peerfeedback gegeven en dus ook ontvangen. 30 Groepen beschreven hun feedback alleen op een formulier (Geen-Chatconditie), de andere 33 groepen (Chatconditie) bespraken de feedback verder in de virtuele leeromgeving Blackboard. De verwachting was dat de Chatconditie een hoger leerresultaat zou behalen omdat de interactieve setting het mogelijk maakte meer feedback te bespreken en onduidelijkheden te verduidelijken door het stellen van vragen. Het leerresultaat was marginaal hoger in vergelijking met de Geen-Chatconditie Ook de kwaliteit van de feedback in een chatsessie werd beter gewaardeerd dan de kwaliteit van de feedback op het formulier. Het onderzoeken van het communicatieproces en de type vragen die feedbackgever- en ontvanger gedurende de chat stellen gaf het opvallende resultaat dat het vaker vragen om advies of visie een lager leerresultaat geeft. In de resultaten, conclusie en discussie wordt daar verder op ingegaan en worden ook de suggesties voor vervolgonderzoek genoemd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent208983 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAanvullende peerfeedback in een chatomgeving: wat levert het op?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record