Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKraats, R. van de
dc.contributor.authorWijnholds, L.M.
dc.contributor.authorSwanenberg, A.P.M.
dc.contributor.authorDek, E.R.
dc.date.accessioned2010-07-09T17:00:40Z
dc.date.available2010-07-09
dc.date.available2010-07-09T17:00:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4693
dc.description.abstractVeel docenten constateren motivatieproblemen bij leerlingen in havo 4. In dit onderzoek staat de relatie tussen motivatie en toekomstbeeld van deze leerlingen centraal. Aan de hand van de onderzoeksresultaten kan worden gesteld dat de onderzoeksgroep gemotiveerd is voor school, maar dat het nut van het vak Nederlands vaak niet duidelijk is. Hierdoor zijn de leerlingen relatief vaak minder gemotiveerd voor het vak Nederlands dan voor school in het algemeen. Daarnaast zijn er grote verschillen tussen jongens en meisjes. Op basis van het onderzoek kan worden gesteld dat het, om de motivatie te vergroten, de leerlingen zelf doelen te laten stellen. Hier zijn de leerlingen waarschijnlijk goed toe in staat, omdat ze bijna allemaal aangeven dat het belangrijk is om met de toekomst bezig te zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent295936 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleMotivatie voor de toekomst? Motivatie voor het vak Nederlands in havo 4
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmotivatieproblemen, motivatie, middelbare school, vak Nederlands, havo 4, toekomst
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record