Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHolleman, Bregje
dc.contributor.authorBruggeman, Maarten
dc.date.accessioned2022-02-04T00:00:30Z
dc.date.available2022-02-04T00:00:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/467
dc.description.abstractOm haar werknemers van nieuws te voorzien gebruikt ProRail de pagina Focus binnen het intranet van de organisatie. De hoofdvraag van het onderzoek luidt: In hoeverre sluit de huidige communicatie via Focus aan op de behoefte van werknemers enerzijds, en op doelen van de afdeling corporate communicatie anderzijds? Om deze vraag te beantwoorden is eerst een data-analyse gedaan van artikelen op Focus, verdeeld over een jaar. Hierbij is in kaart gebracht welke onderwerpen er op het platform staan en wat werknemers meer of minder lezen. Vervolgens is met zestien interviews de werknemersbehoefte aan nieuws in kaart gebracht. Deze behoefte is vergeleken met de doelen die de afdeling communicatie met het platform wil bereiken. Naar aanleiding van de verschillende deelonderzoeken is een aantal adviezen opgesteld waarmee ProRail haar interne communicatie een stap verder kan brengen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoNL
dc.subjectEen praktijkonderzoek binnen ProRail naar de behoefte van werknemers aan nieuws via het intranet ‘Focus’
dc.titleWaar ligt de Focus?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsWerknemersbehoefte, intranet, nieuws, interne communicatie, ProRail, interviews, praktijkonderzoek, Focus, kennismanagement
dc.subject.courseuuCommunicatie en Organisatie
dc.thesis.id2107


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record