Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNazarov, Aleksei
dc.contributor.authorKuijpers, Anne
dc.date.accessioned2024-07-08T23:02:09Z
dc.date.available2024-07-08T23:02:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/46649
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt onderzocht in hoeverre meertaligheid wordt geïmplementeerd binnen basisscholen in zuidoostelijk Noord-Brabant. Hierbij ligt de focus op de begrippen talensensibilisering en functioneel meertalig leren. Middels een digitale enquête wordt onderzocht hoe basisschoolleerkrachten omgaan met meertaligheid in de klas. Het blijkt dat het per school/klas sterk verschilt in hoeverre meertaligheid wordt geïmplementeerd. Er is nog meer aandacht nodig voor de daadwerkelijke implementatie van meertaligheid in de klas, zeker in een meertalige regio als de Brainportregio. Wat tevens duidelijk wordt, is dat er onder basisschooldocenten over het algemeen behoefte is aan meer kennis/informatie over (omgaan met) meertaligheid. Pas wanneer dit is bereikt en er genoeg kennis en informatie is, kan het daadwerkelijk implementeren van meertaligheid in het basisonderwijs toenemen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoNL
dc.subjectEen exploratief onderzoek naar meertaligheid in de klas. Er wordt onderzocht hoe hiermee wordt omgegaan binnen het basisonderwijs en in hoeverre meertaligheid in de klas wordt geïmplementeerd. Dit wordt gedaan middels een enquête voor basisschooleerkrachten, die werkzaam zijn op basisscholen in zuidoostelijk Noord-Brabant (in de Brainportregio).
dc.titleMeertaligheid in de klas
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMeertaligheid; basisonderwijs; functioneel meertalig leren; talensensibilisering; Brainportregio
dc.subject.courseuuMeertaligheid en taalverwerving
dc.thesis.id32894


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record