Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLelieveldt, P.
dc.contributor.authorDrijfhout, Y.
dc.date.accessioned2010-06-01T17:00:32Z
dc.date.available2010-06-01
dc.date.available2010-06-01T17:00:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4588
dc.description.abstractDoel van dit onderzoek is inzicht geven in de wijze waarop verschillende Nederlandse indie rock artiesten omgaan met het dilemma van de artistieke integriteit versus commercieel succes, in de periode dat zich een digitaal muzieklandschap ontwikkelt (periode rond het nieuwe millennium en nu). Door een combinatie van wetenschappelijke en journalistieke bronnen te raadplegen, te interpreteren en met elkaar te kruisen beoog ik een nieuw inzicht te bieden in het Nederlandse indie rock landschap sinds de opkomst in de jaren negentig, maar met een focus op het heden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent629657 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“Jongen, je zou eens wat commerciëler moeten denken.” Nederlandse indie rock artiesten in een digitaliserend muzieklandschap
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsindie rock, post-punk, mainstream, digitaal muzieklandschap, digitale muziek, rolconflict, artistieke integriteit, commercieel succes, provocatie, do-it-yourself, indie platenmaatschappijen, major platenmatschappijen
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record