Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, Paul
dc.contributor.authorVree Egberts, Nicky
dc.date.accessioned2023-10-13T00:00:43Z
dc.date.available2023-10-13T00:00:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/45364
dc.description.abstractWereldwijd blijven er genderongelijkheden in het onderwijs bestaan, waardoor individuen hun recht op onderwijs wordt ontnomen op basis van hun geslacht. In Kenia zijn er historische patronen van genderongelijkheid, waar vrouwen traditioneel als inferieur aan mannen werden beschouwd. Met behulp van een mixed-methods ontwerp had dit onderzoek als doel de potentiële rol van het Teaching with Impact Program (TWI) van Edukans te onderzoeken in het bevorderen van gendergelijkheid in het basisonderwijs in Elgeyo Marakwet. De studie bouwde voort op een TWI-effectstudie uit 2022 en gebruikte de kwantitatieve gegevens om de relatie tussen het programma en gendergelijkheid te onderzoeken, samen met inzichten van twaalf leerkrachten over genderbalans, factoren die gendergelijkheid belemmeren of bevorderen, en effecten en verbeteringen van het TWI-programma. De studie toonde aan dat TWI het potentieel heeft om gendergelijkheid te bevorderen. De inzichten van deze studie bieden waardevolle implicaties voor beleidsmakers en onderwijsprofessionals die streven naar inclusieve en rechtvaardige leeromgevingen, met als uiteindelijk doel gendergelijkheid in het onderwijs te bevorderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoEN
dc.subjectOnderzoek naar de gender specifieke effecten van Edukans' Teaching with Impact programma, en de percepties en visies van leerkrachten wat betreft gender gelijkheid in
dc.titleEquipping educators for gender equity: Exploring the Perceived Gender Impact of Edukans’ Teaching with Impact Program in Elgeyo Marakwet, Kenya
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTWI-programma; actief leren; gendergelijkheid; gelijke kansen; Kenia
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society
dc.thesis.id25198


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record