Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWessels, Drs J.A.
dc.contributor.authorMatimba, H.E.K.
dc.date.accessioned2010-03-12T18:00:22Z
dc.date.available2010-03-12
dc.date.available2010-03-12T18:00:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4421
dc.description.abstractAlle docenten die lesgeven aan leerlingen in de bovenbouw en in het specifiek het examenjaar van middelbare scholen krijgen er mee te maken: leerlingen die een schoolexamen om de één of andere reden slecht maken. Deze leerlingen worden vervolgens door middel van een herkansing in staat gesteld om dit onderdeel alsnog positief af te ronden. Docenten denken geregeld, dat leerlingen de herkansingsmogelijkheden verkeerd uitleggen en er daardoor niet legitiem gebruik van maken. Bijvoorbeeld door bewust niet te leren voor de eerste keer. Je hoort collega’s dan ook vaak mopperen, als zij weer een nieuwe toets moeten maken. Zij vragen zich ook af of de cijfers wel worden verbeterd door het maken van een herkansing. Dit zijn maar enkele van de redenen waarom wij, als docent, de leerlingen liever niet zouden laten herkansen. In dit werk onderzoeken we de herkansingsredenen van de leerlingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent873472 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleZinvol Herkansen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record