Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchäfer, M.T.
dc.contributor.authorBergervoet, N.
dc.date.accessioned2010-03-01T18:00:34Z
dc.date.available2010-03-01
dc.date.available2010-03-01T18:00:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4333
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt in gegaan op de ethiek van de Nederlandse gamepers. Deze lijkt namelijk niet altijd objectief en onafhankelijk te zijn, wat nadelig is voor het publiek. Vooral de relatie tussen de gamepers en de game-industrie wordt daarbij behandeld, omdat de nauwe banden tussen deze twee actoren het objectief en onafhankelijk publiceren van de gamepers belemmeren. Naast verschillende actoren die een negatieve invloed hebben op de objectiviteit van de gamepers, zijn er echter ook actoren die de gamepers 'in het gareel houden'. De ethiek van de gamejournalisten en de controllerende functie van het publiek zijn daarvan de belangrijkste.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1269917 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Nederlandse gamepers en de ambivalente relatie met de game-industrie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGamejournalistiek, journalistiek, ethiek, games, gamepers
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record