Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKremers-Ammouche, Michele
dc.contributor.authorDijk, Irene van
dc.date.accessioned2022-09-09T03:01:16Z
dc.date.available2022-09-09T03:01:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/42612
dc.description.abstractVoorafgaand aan de presidentsverkiezingen van april 2022 klonken er in Frankrijk kritische stemmen over de introductie van het inclusieve voornaamwoord van de derde persoon enkelvoud: "iel". Wekenlang was er een debat bezig over dit onderwerp tussen tegenstanders en voorstanders. Aan de hand van een discours analyse van rechtse- en linkse media analyseer ik hoe de rechtse- en linkse pers het debat over de introductie van “iel” in Frankrijk tracht te beïnvloeden. Voor de methode vergelijk ik een corpus van linkse kranten, gepubliceerd vóór de presidentsverkiezingen van 2022, met een corpus van rechtse kranten. Ik onderzoek welk soort discours door de verschillende politieke tegenstanders is gebruikt en of er een verschil is in agendavorming.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoFR
dc.subjectEen fraiming analyse over de manier waarop de linkse- en rechtse media invloed uitoefenen op het debat over de invoering van het non-binaire voornaamwoord ''iel''.
dc.titleL'influence d'un mot de trois lettres sur un pays entier
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsiel; fraiming; media; inclusive;
dc.subject.courseuuInterculturele communicatie
dc.thesis.id10042


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record