Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSuermondt, Rik
dc.contributor.authorMascini, S.M.
dc.date.accessioned2010-02-12T18:00:13Z
dc.date.available2010-02-12
dc.date.available2010-02-12T18:00:13Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4244
dc.description.abstractFotografie was oorspronkelijk een medium om de wereld om ons heen vast te leggen. In de geënsceneerde fotografie worden echter fictieve werelden opgebouwd met als doel deze te fotograferen. Een groep eigenzinnige Rotterdamse kunstenaars, vormgevers en fotografen introduceerden de geënsceneerde fotografie in de jaren tachtig in Nederland. Zij rebelleerden tegen de traditie van documentairefotografie en tegen het conservatieve kunstcircuit. Twee decennia later maken jonge kunstenaars en fotografen opnieuw geënsceneerde fotografie. Het anarchistische randje is er nu af; de kunstenaars en fotografen gebruiken de geënsceneerde fotografie slechts als medium om hun persoonlijke wereld te verbeelden. Een vergelijkingsonderzoek tussen de Nederlandse geënsceneerde fotografie in de jaren tachtig en de hedendaagse Nederlandse fotografie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent62015488 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.title''Just look, what you see is not what you're getting" Geënsceneerde fotografie in Nederland 1980-2009
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNederlandse fotografie, geënsceneerde fotografie, Rotterdamse school
dc.subject.courseuuModerne en hedendaagse kunst


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record