Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBeukers, P
dc.contributor.authorSteenks, E.J.
dc.contributor.authorChaigneau, A.G.
dc.contributor.authorNoten, K.L.M.
dc.date.accessioned2010-02-09T18:00:08Z
dc.date.available2010-02-09
dc.date.available2010-02-09T18:00:08Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4225
dc.description.abstractAl sinds februari 2006 hebben de scholen de opdracht om aandacht te besteden aan actief burgerschap en sociale integratie. De scholen in het primair en voortgezet onderwijs worden geacht mee te werken aan de vorming van verantwoorde, actieve en betrokken burgers. De school fungeert immers al sinds jaar en dag als een educatief instituut waar waarden en normen worden bijgebracht. Het doel is om de huidige generatie klaar te stomen tot verantwoorde en actieve burgers. Is het zinvol om burgerschapsvorming extra te benadrukken via een organisatie als een school? Om te kunnen achterhalen of deze aanpak resultaat oplevert is het van belang te kijken naar de vraag: ‘In hoeverre ervaren leerlingen van H4/V4 burgerschapsvorming binnen of buiten de school?’ Waar leert de kritische en eigenwijze jeugd van tegenwoordig burgerschapsvorming? Leren jongeren waarden en normen op school of juist buiten de schoolomgeving, bijvoorbeeld bij hun ouders?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent237785 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBurgerschap waar leren pubers dat?!
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBurgerschapsvorming
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record