dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Houvenaghel, E.M.H. | |
dc.contributor.author | Voskuilen, Loes | |
dc.date.accessioned | 2022-08-09T00:01:49Z | |
dc.date.available | 2022-08-09T00:01:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/42191 | |
dc.description.abstract | Voor dit onderzoek zijn lessen ontworpen over leesstrategieën voor drie 5 vwo klassen voor het vak Spaans. Twee van deze klassen behandelden de stof door middel van samenwerkend leren en de andere klas leerden individueel. Hun leermotivatie is gemeten voor en na de lessen en deze resultaten zijn vergeleken tussen de meetmomenten en tussen de verschillende klassen. Uit de resultaten bleek dat de klassen die samenwerkend leerden een grotere groei in leermotivatie meemaakten dan de groep die individueel leerden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | ES | |
dc.subject | Het effect van samenwerkend leren op de leermotivatie van 5 vwo leerlingen bij het vak Spaans. | |
dc.title | El efecto del aprendizaje cooperativo en la motivación para el aprendizaje del español | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | ELE; aprendizaje cooperativo; motivación para el aprendizaje; estrategias de lectura | |
dc.subject.courseuu | Spaanse taal en cultuur: educatie en communicatie | |
dc.thesis.id | 8071 | |