dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wansink, B.G.J. | |
dc.contributor.author | Wijnveen, T.G.A. | |
dc.date.accessioned | 2010-02-08T18:02:22Z | |
dc.date.available | 2010-02-08 | |
dc.date.available | 2010-02-08T18:02:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4217 | |
dc.description.abstract | Het is voor leerlingen in het VO belangrijk dat zij kunnen leren in een veilige sociale omgeving. In dit onderzoek is gekeken naar welke onderdelen van de introductie voor brugklassers succesfactoren zijn bij het creëren van een dergelijke veilige sociale omgeving. Uit de literatuur kwamen drie aandachtsvelden: (1) goed contact met de mentor, (2) een goede sfeer in de klas, (3) duidelijkheid over de gang van zaken op school. Uit het onderzoek, gebaseerd op een vragenlijst voor leerlingen, bleek dat met name een goede relatie met de mentor bij droeg aan het met plezier naar school gaan. De aanbeveling naar scholen is dan ook om er voor te zorgen dat tijdens de introductie de mentor de gelegenheid krijgt dit goede contact op te bouwen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 93953 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een succesvolle introductie voor brugklassers | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | introductie | |
dc.subject.keywords | brugklas | |
dc.subject.keywords | mentor | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Godsdienst/Levensbeschouwing | |