dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Andries, A.H.E. | |
dc.contributor.author | Claessen, F. | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T18:00:11Z | |
dc.date.available | 2021-09-01T18:00:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/41412 | |
dc.description.abstract | Het doel van dit eindwerkstuk is om te achterhalen hoe MEROL taboes doorbreekt in haar nummer “HOU JE BEK EN BEF ME.” In dit nummer zingt MEROL over haar seksuele behoeftes als vrouw, wat haaks staat op de heersende patriarchale norm. Soortgelijk onderzoek heeft nog niet eerder plaatsgevonden onder Nederlandse artiesten en er is ook nog weinig onderzoek gedaan naar MEROL. Het onderzoek vult een gat op het gebied van onderzoek naar feminisme in de Nederlandse muziekwereld. Dit eindwerkstuk maakt gebruik van theorieën als feminisme, voyeurisme, genderperformativiteit, videoclip esthetiek en de performance theorie van Auslander om te ontdekken hoe MEROL taboes doorbreekt in haar nummer. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 5582801 | |
dc.format.mimetype | application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | HOU JE BEK EN BREEK HET TABOE: Een onderzoek naar "HOU JE BEK EN BEF ME" van MEROL | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | MEROL; HOU JE BEK EN BEF ME; Auslander; genderperformativiteit; esthetiek; feminisme; taboe; performance analyse; videoclip analyse | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |