Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorAndries, A.H.E.
dc.contributor.authorClaessen, F.
dc.date.accessioned2021-09-01T18:00:11Z
dc.date.available2021-09-01T18:00:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/41412
dc.description.abstractHet doel van dit eindwerkstuk is om te achterhalen hoe MEROL taboes doorbreekt in haar nummer “HOU JE BEK EN BEF ME.” In dit nummer zingt MEROL over haar seksuele behoeftes als vrouw, wat haaks staat op de heersende patriarchale norm. Soortgelijk onderzoek heeft nog niet eerder plaatsgevonden onder Nederlandse artiesten en er is ook nog weinig onderzoek gedaan naar MEROL. Het onderzoek vult een gat op het gebied van onderzoek naar feminisme in de Nederlandse muziekwereld. Dit eindwerkstuk maakt gebruik van theorieën als feminisme, voyeurisme, genderperformativiteit, videoclip esthetiek en de performance theorie van Auslander om te ontdekken hoe MEROL taboes doorbreekt in haar nummer.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5582801
dc.format.mimetypeapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.language.isonl
dc.titleHOU JE BEK EN BREEK HET TABOE: Een onderzoek naar "HOU JE BEK EN BEF ME" van MEROL
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMEROL; HOU JE BEK EN BEF ME; Auslander; genderperformativiteit; esthetiek; feminisme; taboe; performance analyse; videoclip analyse
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record