Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSozeri, S.
dc.contributor.advisorLonden, M. van
dc.contributor.authorGampierakis, E.A.L.
dc.date.accessioned2021-08-19T18:00:35Z
dc.date.available2021-08-19T18:00:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40984
dc.description.abstractDocenten kunnen de sociale veiligheid in de klas bevorderen door beroep te doen op hun pedagogisch vakmanschap. Het doel van deze studie is om te onderzoeken hoe sociale (on)veiligheid zich in het online klaslokaal manifesteert en wat het vraagt van het pedagogisch vakmanschap van middelbaar beroepsonderwijs-docenten om online een veilige omgeving voor hun studenten te creëren. Tien docenten verdeeld over vier focusgroepen hebben in dit onderzoek geparticipeerd. Uit de focusgroepen is gebleken dat het opbouwen van een relatie met en tussen studenten in de online schoolcontext de grootste uitdaging voor docenten is, terwijl deze relaties wel als zeer belangrijk worden ervaren. De moeilijkheid zit vooral in het gebrek aan contact. Het gebrek aan relatie zorgt vervolgens voor onveiligheid in het online klaslokaal. Een manier voor docenten om toch contact te maken met hun studenten is door gebruik te maken van de chat in bijvoorbeeld Microsoft Teams. Omdat alleen docenten zijn meegenomen in het huidige onderzoek, kunnen geen uitspaken worden gedaan over de veiligheidsperceptie van studenten. Om een volledig beeld te krijgen van de perceptie van sociale veiligheid bij beide groepen, moeten in een vervolgonderzoek ook studenten worden meegenomen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent362952
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePedagogisch Vakmanschap van Mbo-docenten met Betrekking tot Sociale Veiligheid in een Online of Blended Leeromgeving
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSleutelworden: Pedagogisch vakmanschap; sociale veiligheid; middelbaar beroepsonderwijs; online onderwijs; blended leeromgeving
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record