dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van Romondt Vis, Pauline | |
dc.contributor.author | Tang, E. van der | |
dc.date.accessioned | 2021-08-04T18:00:43Z | |
dc.date.available | 2021-08-04T18:00:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40393 | |
dc.description.abstract | De coronapandemie is een tijd van afgenomen sociale cohesie. Mensen zien elkaar minder en dat kan vooroordelen over andere leeftijdsgroepen versterken. Er wordt gesproken over intergenerationele conflicten en er worden steeds meer onderzoeken gepubliceerd over stereotypering van ouderen in coronatijd. Echter, over mogelijke negatieve vooroordelen over jongeren in coronatijd blijft het stil. In dit onderzoek wordt daarom aan de hand van het online nieuwsdiscussieforum NU.nl onderzocht welke ideeën en/of vooroordelen men heeft over jongeren in coronatijd. Dit wordt onderzocht aan de hand van de commentarensectie bij een artikel over de mentale gezondheid van jongeren in coronatijd middels de thematische analyse van Braun en Clarke (2006). De bevindingen van dit onderzoek tonen aan dat men diverse meningen heeft over jongeren waarbij zowel hatelijke als sympathiserende ideeën over jongeren naar voren komen. Daarnaast bleek dat positieve berichten meer voortkomen uit ervaringen met individuele jongeren en dat negatieve berichten meer voortkomen uit ervaringen met groepen jongeren. Deze resultaten leiden tot een beter inzicht in welke (schadelijke) ideeën men heeft over jongeren in coronatijd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 719696 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een generatie van verwende kleuters: Een analyse van de online discours over jongeren in coronatijd | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Leeftijdsdiscriminatie, jongeren, Thematische Analyse; Corona | |
dc.subject.courseuu | Communicatie- en informatiewetenschappen | |