Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEisenlohr, P.
dc.contributor.authorHamelink, M.S.
dc.date.accessioned2009-12-02T18:00:52Z
dc.date.available2009-12-02
dc.date.available2009-12-02T18:00:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3941
dc.description.abstractDe satellietzender Canal Plus brengt internationale beelden de Mauritiaanse huiskamer in. Aan de hand van televisiebeelden positioneren jongeren zich ten opzichte van het liberale Westen en het traditionele Oosten. Dit geeft de mogelijkheid nationalistische gevoelens vanuit mondiaal perspectief te benaderen. Een dichotomie van een multicultureel ideaal en onderhuidse onvrede is het gevolg. Deze veranderlijke discoursen bestaan gelijktijdig. Internationale media moedigt tevens mondiale verbeelding aan, die bijdraagt aan de migratiewens voor studie in het buitenland. Deze wens is verbonden met nationalistische gevoelens.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent7031317 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMollywood: Antropologisch onderzoek naar de invloed van internationale televisie op mondiale verbeelding en nationalisme op Mauritius.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie
dc.subject.keywordsmulticulturalisme
dc.subject.keywordsmedia
dc.subject.keywordsmondialisering
dc.subject.keywordsnationalisme
dc.subject.keywordsMauritius
dc.subject.courseuuCulturele Antropologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record