Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDominik, A.
dc.contributor.authorTo, Y.H.M.
dc.contributor.authorBerg, M.E.G. van den
dc.date.accessioned2018-10-19T17:01:07Z
dc.date.available2018-10-19T17:01:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39165
dc.description.abstractDit huidig onderzoek richt zich op de test-hertest betrouwbaarheid van het nieuwe meetinstrument WoordenschatLex. Dit instrument poogt de passieve woordenschat van peuters te meten. Tevens wordt het moderatie effect van het geslacht van de peuter en het opleidingsniveau van de moeder geanalyseerd. Methode: 95 peuters zijn onderzocht. Een Pearson’s r correlatie is toegepast om de scores tussen de passieve woordenschat van de voormeting en de nameting met elkaar te vergelijken. Regressieanalyses zijn gebruikt om het moderatie-effect van de variabelen geslacht en opleidingsniveau van de moeder te onderzoeken. Resultaten: Er is een sterke relatie tussen de scores van de voormeting en de nameting. Daarnaast tonen de regressieanalyses significante resultaten voor zowel het geslacht als opleidingsniveau (MBO en HBO). Conclusie: Resultaten tonen aan dat de test-hertest betrouwbaarheid gezien kan worden als goed. Tevens zijn er moderatie effecten gevonden voor het geslacht van de peuters en opleidingsniveau van de moeders. Dit geldt enkel voor MBO en HBO.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent610789
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTest-hertest betrouwbaarheid van de WoordenschatLex
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPeuter; passieve woordenschat; test-hertest betrouwbaarheid; geslacht; opleidingsniveau; WoordenschatLex.
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record