Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, M.
dc.contributor.advisorBos, A.
dc.contributor.authorEdderouzi, A.
dc.date.accessioned2009-11-28T18:02:33Z
dc.date.available2009-11-28
dc.date.available2009-11-28T18:02:33Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3912
dc.description.abstractDit onderzoek gaat over de maatschappelijke opdracht van een ‘zwarte’ vmbo-school in Utrecht. De focus ligt vooral bij het perspectief van de leerlingen op de invulling van de school aan deze opdracht. In hoeverre doet de school het volgens hen goed wanneer het gaat om extra taken naast onderwijs geven, die de school als antwoord op maatschappelijke problemen en vragen moet uitvoeren? Daarbij valt te denken aan thema’s als achterstandbestrijding, ondersteuning bij problemen, de rol van school in de wijk en de pedagogische rol van de leraar. Naast het in beeld brengen van de visie van leerlingen wordt in dit onderzoek ook getracht verklaringen te vinden voor dit perspectief.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent498428 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeerlingenperspectief in beeld
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMaatschappelijke opdracht, middelbare school, leerlingenperspectief
dc.subject.courseuuBestuurs- en Organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record