Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBesamusca, Drs. E.N.
dc.contributor.advisorVitse, Dr. S.B.
dc.contributor.authorHansum, P.T.
dc.date.accessioned2021-03-08T19:00:18Z
dc.date.available2021-03-08T19:00:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39097
dc.description.abstractIn deze scriptie is vastgesteld welke visies op integratie en burgerschap binnen de Nederlandse context zijn geconstrueerd aan de hand van de hoofddoek in 136 NRC-artikelen in de periode 2002-2004. De contextuele achtergrond laat namelijk zien dat het integratiedebat rondom de aanvang van de 21e eeuw een paradigmashift doormaakte, waarin de hoofddoek ontwikkelde van een opzichzelfstaand kledingstuk naar een indicator voor maatschappelijke problemen en emancipatievraagstukken. Daarom is in deze scriptie een antwoord geformuleerd op de vraag: Hoe vormt het NRC Handelsblad het journalistieke discours rondom de hoofddoek in de Nederlandse context in de periode 2002-2004?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1151187
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMet een hoofddoek op de fiets: Het journalistieke discours rondom de hoofddoek in Nederlandse context, onderzocht in NRC-artikelen uit de periode 2002-2004.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshoofddoek, islam, journalistiek, NRC handelsblad, burgerschap, integratie, Fairclough, discoursanalyse
dc.subject.courseuuNeerlandistiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record