Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPeltenburg, M.
dc.contributor.authorLeeuwen, M.W.W. van
dc.date.accessioned2021-02-17T19:00:24Z
dc.date.available2021-02-17T19:00:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38904
dc.description.abstractDe hbo-Master Leren en Innoveren (MLI) leidt leerkrachten op tot teacher leaders (TL’s). Dit zijn professionals in het opzetten en begeleiden van onderwijsinnovaties in de eigen schoolorganisatie. Deze studie concentreerde zich op de invloed van TL’s in de schoolorganisatie vanuit het perspectief van zowel TL’s als collega’s van TL’s. Daarbij werd gekeken naar drie factoren waarop een teacher leader (TL) invloed kan uitoefenen, namelijk de kwaliteit van (1) onderwijsinnovatie, (2) de schoolcultuur en (3) het werken in een professionele leergemeenschap (PLG).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1186983
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInvloed van Teacher Leaders in de Schoolorganisatie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTeacher Leader, Professionele Leergemeenschap, Onderwijsinnovatie, Schoolorganisatie, invloed
dc.subject.courseuuEducational Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record