dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jaspers, J | |
dc.contributor.author | Os, J.E.M. van | |
dc.contributor.author | Slagter, N.C. | |
dc.date.accessioned | 2018-09-27T17:01:37Z | |
dc.date.available | 2018-09-27T17:01:37Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38332 | |
dc.description.abstract | Gebaseerd op onderzoek onder 267 leerlingen Primair Onderwijs en hun ouders, beschrijft dit artikel de manier waarop leerlingen Informatie- en communicatietechnologie (ICT) zowel thuis als op school gebruiken en in welke mate dit gebruik gericht is op leren. Daarnaast is er ook onderzoek gedaan naar de verwachtingen en wensen van ouders en leerlingen over het gebruik van ICT op school. Analyse van de data wijst uit dat het gebruik van de computer thuis en op school verschillend is en vooral gericht is op niet-innovatieve
toepassingen. Leerlingen en ouders zijn zeer positief over het gebruik van computers voor leerdoeleinden, waarbij het gebruik van ICT voor het maken van huiswerk populair is. Ouders zien de school graag als samenwerkingspartner in de mediaopvoeding van het kind. Het artikel concludeert met suggesties hoe de school een activerende en stimulerende rol kan spelen als het gaat om de inzet van ICT voor educatieve toepassingen, zowel op school als thuis. Daarnaast worden er een aantal kritische kanttekeningen bij dit onderzoek geplaatst en suggesties gedaan voor mogelijk vervolgonderzoek. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1307660 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | ICT EN LEREN:
VERSCHILLEN IN GEBRUIK VAN ICT VOOR LEERACTIVITEITEN THUIS EN OP SCHOOL BIJ LEERLINGEN PRIMAIR ONDERWIJS | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | ICT, Informatie- en communicatietechnologie, primair onderwijs, ouders, leerdoeleinden, mediaopvoeding | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskunde | |