dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Henrichs, H. | |
dc.contributor.author | Velden, E.A. van | |
dc.date.accessioned | 2009-11-05T18:00:40Z | |
dc.date.available | 2009-11-05 | |
dc.date.available | 2009-11-05T18:00:40Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3810 | |
dc.description.abstract | De vraag die in deze scriptie centraal staat, is hoe fictieve literaire personages als Jip en Janneke kunnen uitgroeien tot nationaal erfgoed. Wat is de waarde van jeugdliteratuur als erfgoed, wat valt er inhoudelijk te zeggen over de verhalen en tekeningen en hoe is het gesteld met de waardering en beeldvorming van dit kleuterduo? Deze en andere deelvragen komen aan bod in de zes hoofdstukken die tot de uiteindelijke beantwoording van de hoofdvraag leiden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 5284490 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Erfgoed in een literair jasje. Over Jip en Janneke in hun rol als Nederlands erfgoed. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | cultureel erfgoed, jip en janneke, jeugdliteratuur, | |
dc.subject.courseuu | Cultureel Erfgoed | |