Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCorver, Norbert
dc.contributor.authorBaars, M.
dc.date.accessioned2020-11-03T19:00:11Z
dc.date.available2020-11-03T19:00:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38071
dc.description.abstractIn deze scriptie onderzoek ik de stand van zaken wat betreft het onderwijs in het Fries: wat gaat er veertig jaar na de invoering van het schoolvak goed, waar lopen de Friezen nog altijd tegenaan? Ik onderzoek welke ambities ten grondslag liggen aan het schoolvak Fries, en in hoeverre die behaald worden. Uit de resultaten voor het Fries distilleer ik een aantal adviezen voor degenen die op het moment van schrijven het onderwijs in het Nedersaksisch aan het vormgeven zijn. Het begrip meertaligheid loopt als een rode draad door de scriptie, expliciet dan wel impliciet.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent667851
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFriese toestanden in het onderwijs? Een onderzoek naar de opbrengsten van veertig jaar ervaring met de Friese taal in het onderwijs en een advies aan de Nedersaksische onderwijspioniers.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFries, Nedersaksisch, onderwijs, streektaal, regionale taal, dialect, streektaalonderwijs, meertaligheid, onderwijsbeleid, ontheffing
dc.subject.courseuuNeerlandistiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record