Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBoschma, R.A.
dc.contributor.authorWiel, J.H. van der
dc.date.accessioned2020-10-13T18:00:30Z
dc.date.available2020-10-13T18:00:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37928
dc.description.abstractIn dit kwalitatieve onderzoek komt naar voren dat het ruimtegebruik van de automotive retail en service als gevolg van de exogene ontwikkelingen (digitalisering, de verschuiving van bezit naar delen en gebruik, de elektrische auto, de connected en zelfrijdende auto en concurrentie) in zijn geheel tot 2030 en hoogstwaarschijnlijk ook daarna (per saldo) afneemt. Ook het verdienmodel van de branche zal gaan veranderen. De afname zal vooral plaatsvinden in de woonkernen. In welke mate dat ook op de bedrijventerreinen plaatsvindt is met de beschikbare informatie moeilijk een uitspraak over te doen. Het bedrijventerrein wordt naar verwachting de belangrijkste vestigingslocatie. De toekomstige eisen aan de locaties op het bedrijventerrein verschillen niet ten opzichte van de huidige situatie. Een zichtlocatie naast een snelweg of een provinciale weg blijft het meest geschikt voor dealers.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1247955
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe automotive retail en service: een branche in beweging. Kwalitatief onderzoek naar de impact van exogene ontwikkelingen op het ruimtegebruik en de locatiekeuze van de automotive retail en service
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAutomotive Retail en Service, Ruimtegebruik, Locatiekeuze, Verzorgingsgebieden, Exogene Ontwikkelingen,
dc.subject.courseuuHuman Geography


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record