dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Goch, M. van | |
dc.contributor.advisor | Lambalgen, R. van | |
dc.contributor.author | Chaudhary, P. | |
dc.date.accessioned | 2020-10-07T18:00:10Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T18:00:10Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37862 | |
dc.description.abstract | In deze honoursscriptie onderzoek ik of een computerprogramma dat zich richt op diagnostiek in de Geestelijke Gezondheidszorg(GGZ) in staat is zichzelf aan te passen. Het vermogen van een computerprogramma om zichzelf aan te passen aan de hand van een creatieve methode wordt transformationele creativiteit genoemd. Transformationele creativiteit wordt aan de hand van drie verschillende definities voor creativiteit benaderd. Om uit te vinden welke vorm computerprogramma’s die transformationele creativiteit vertonen binnen de diagnostiek in de GGZ aannemen wordt gebruik gemaakt van een systematic review. Met de systematicreview is er gezocht in alle onderzoeken die zich specifiek richten op computerprogramma’s die diagnostiek in de GGZ ondersteunen met behulp van kunstmatige intelligentie. Deze aanpak heeft uit 434 onderzoeken, vijf onderzoeken opgeleverd die voldeden aan vooraf opgestelde criteria. In deze vijf onderzoeken heeft de uiteindelijke analyse vier onderzoeken opgeleverd die transformationele creativiteit vertoonden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2253400 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het kunstmatige consult. De zoektocht naar transformationele creativiteit in kunstmatig intelligente systemen voor de diagnostiek binnen de Geestelijke Gezondheidszorg | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Kunstmatige Intelligentie, Transformationele Creativiteit, Computationele Creativiteit, Meta-creativiteit,Geestelijke Gezondheidszorg, Diagnostiek | |
dc.subject.courseuu | Liberal Arts and Sciences | |