Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGoch, M. van
dc.contributor.advisorLambalgen, R. van
dc.contributor.authorChaudhary, P.
dc.date.accessioned2020-10-07T18:00:10Z
dc.date.available2020-10-07T18:00:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37862
dc.description.abstractIn deze honoursscriptie onderzoek ik of een computerprogramma dat zich richt op diagnostiek in de Geestelijke Gezondheidszorg(GGZ) in staat is zichzelf aan te passen. Het vermogen van een computerprogramma om zichzelf aan te passen aan de hand van een creatieve methode wordt transformationele creativiteit genoemd. Transformationele creativiteit wordt aan de hand van drie verschillende definities voor creativiteit benaderd. Om uit te vinden welke vorm computerprogramma’s die transformationele creativiteit vertonen binnen de diagnostiek in de GGZ aannemen wordt gebruik gemaakt van een systematic review. Met de systematicreview is er gezocht in alle onderzoeken die zich specifiek richten op computerprogramma’s die diagnostiek in de GGZ ondersteunen met behulp van kunstmatige intelligentie. Deze aanpak heeft uit 434 onderzoeken, vijf onderzoeken opgeleverd die voldeden aan vooraf opgestelde criteria. In deze vijf onderzoeken heeft de uiteindelijke analyse vier onderzoeken opgeleverd die transformationele creativiteit vertoonden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2253400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet kunstmatige consult. De zoektocht naar transformationele creativiteit in kunstmatig intelligente systemen voor de diagnostiek binnen de Geestelijke Gezondheidszorg
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKunstmatige Intelligentie, Transformationele Creativiteit, Computationele Creativiteit, Meta-creativiteit,Geestelijke Gezondheidszorg, Diagnostiek
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record