Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, Hestia
dc.contributor.advisorvan der Meulen, Sjoukje
dc.contributor.authorBuiting, M.
dc.date.accessioned2018-10-07T17:00:53Z
dc.date.available2018-10-07T17:00:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37177
dc.description.abstractIn de hedendaagse beeldende kunst lijkt er sprake te zijn van een groeiend aantal kunstenaars dat de vulva- of vagina afbeeldt in zijn of haar werk. De theorie over deze kunst is echter beperkt; er is geen concreet beeld van de motieven en strategieën van hedendaagse vulva- en vaginakunstenaars en de theorieën die zij aanhangen. Dit maakt het relevant deze hedendaagse kunstwerken te analyseren. Dit onderzoek brengt daarom de verschillende beweegredenen van deze kunstenaars in kaart, via een analyse van een aantal vulva- en vaginakunstwerken die in de periode 2007-2017 zijn gemaakt. Daarbij staan twee thema’s centraal: het afwijzen van de fallocratie en de verheerlijking van de vrouwelijkheid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent6568576
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe naakte waarheid: hoe en waarom hedendaagse kunstenaars de vulva of vagina afbeelden in hun werk
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFeminisme, hedendaagse kunst, vagina, vulva, kunst, fallocratie
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record