Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Ommen, M
dc.contributor.authorBerends, F.R.
dc.date.accessioned2020-08-21T18:00:14Z
dc.date.available2020-08-21T18:00:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36940
dc.description.abstractComputers leren om te communiceren met mensen is een zware uitdaging. Het ontwikkelen van agents die coöperatieve spellen met mensen kunnen spelen is een stap in de goede richting. In dit paper wordt een AI gepresenteerd die ontwikkeld is om Hanabi te spelen met een menselijke tegenspeler. De AI is een aangepaste versie van de intentional AI van Eger, Martens en Cordóba. De AI gebruikt de data van meer dan 1000 gespeelde spellen om een neuraal netwerk te leren voorspellen wat menselijke spelers doen na het krijgen van hints. De AI wordt getest in een experiment waarin 7 participanten met de AI spelen. De resultaten van het experiment laten zien dat met de AI geen hogere scores worden gehaald dan met de intentional AI, maar dat de AI wel interessant gedrag vertoont.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1094701
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen Neuraal Netwerk voor een Hanabi Agent De ontwikkeling van een neuraal netwerk om de acties van menselijke spelers te kunnen voorspellen voor het spel Hanabi
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHanabi; Cooperative Game; Machine Learning; Supervised Learning; Neural Network; Intentional Agent; Human Players
dc.subject.courseuuKunstmatige Intelligentie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record