Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorScholte, M.
dc.contributor.authorArdesch, W.B.
dc.date.accessioned2020-08-06T18:00:36Z
dc.date.available2020-08-06T18:00:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36813
dc.description.abstractHet doel van deze studie was het onderzoeken van de relatie tussen social media gebruik en zelfvertrouwen. Dit is gedaan door het effect van snapchat gebruik op zelfvertrouwen onder Nederlandse jongeren te analyseren. Op basis van eerder onderzoek werd een negatief effect van snapchat gebruik op zelfvertrouwen verwacht. Verder werden social comparison en feedback-seeking als mediërende factoren aangehaald. Binnen dit onderzoek werden de verwachte effecten niet gevonden. Het effect van snapchat gebruik op zelfvertrouwen bleek niet significant, en social comparison en feedback-seeking fungeerden niet als mediërende variabelen. Echter werd er wel een effect van snapchat gebruik op social comparison en feedback-seeking en van feedback-seeking op zelfvertrouwen gevonden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent611063
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSocial media en zelfvertrouwen onder jongeren
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordszelfvertrouwen, social media gebruik, snapchat, mentale gezondheid, adolescenten
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record