Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLubbers, M.H.E.
dc.contributor.authorBeijer, A.M.G.
dc.contributor.authorJanga, S.F.
dc.contributor.authorMedanhodzic, D.
dc.date.accessioned2018-09-27T17:01:32Z
dc.date.available2018-09-27T17:01:32Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36776
dc.description.abstractVeel middelbare beroepsscholieren verlaten tegenwoordig voortijdig hun opleiding. Studieloopbaanbegeleiders worden als belangrijke actoren gezien bij het voorkomen van dit probleem, doordat hun relatie met de studenten in belangrijke mate bepalend zou kunnen zijn voor het schoolsucces. In dit onderzoek is onderzocht of de competentie ‘loopbaansturing’ te voorspellen is aan de hand van de vertrouwensrelatie tussen de student en de studieloopbaanbegeleider. De gegevens zijn verzameld met behulp van een vragenlijst die bij 100 studenten van het ROC ASA in Utrecht is afgenomen. Een multipele regressieanalyse is gebruikt om de samenhang tussen vertrouwensrelatie en de competentie loopbaansturing te berekenen. De resultaten laten zien dat er een positief verband is tussen deze twee constructen. Een goede relatie tussen de studieloopbaanbegeleider en student blijkt stimulerend te werken in het nemen van initiatief om de eigen loopbaan vorm te geven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent428083
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen onderzoek naar de invloed van de vertrouwensrelatie tussen studenten en hun studieloopbaanbegeleider op de ontwikkeling van de competentie ‘loopbaansturing’.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsloopbaancompetenties; studieloopbaanbegeleiding; middelbaar beroepsonderwijs; vertrouwensrelatie; binding
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record