dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lubbers, M.H.E. | |
dc.contributor.author | Beijer, A.M.G. | |
dc.contributor.author | Janga, S.F. | |
dc.contributor.author | Medanhodzic, D. | |
dc.date.accessioned | 2018-09-27T17:01:32Z | |
dc.date.available | 2018-09-27T17:01:32Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36776 | |
dc.description.abstract | Veel middelbare beroepsscholieren verlaten tegenwoordig voortijdig hun opleiding. Studieloopbaanbegeleiders worden als belangrijke actoren gezien bij het voorkomen van dit probleem, doordat hun relatie met de studenten in belangrijke mate bepalend zou kunnen zijn voor het schoolsucces. In dit onderzoek is onderzocht of de competentie ‘loopbaansturing’ te voorspellen is aan de hand van de vertrouwensrelatie tussen de student en de studieloopbaanbegeleider. De gegevens zijn verzameld met behulp van een vragenlijst die bij 100 studenten van het ROC ASA in Utrecht is afgenomen. Een multipele regressieanalyse is gebruikt om de samenhang tussen vertrouwensrelatie en de competentie loopbaansturing te berekenen. De resultaten laten zien dat er een positief verband is tussen deze twee constructen. Een goede relatie tussen de studieloopbaanbegeleider en student blijkt stimulerend te werken in het nemen van initiatief om de eigen loopbaan vorm te geven. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 428083 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een onderzoek naar de invloed van de vertrouwensrelatie tussen studenten en hun studieloopbaanbegeleider op de ontwikkeling van de competentie ‘loopbaansturing’. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | loopbaancompetenties; studieloopbaanbegeleiding; middelbaar beroepsonderwijs; vertrouwensrelatie; binding | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskunde | |