Een karavaan door de bladzijde De illustraties van Anton Pieck bij Duizend-en-één-Nacht
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | de Bodt, S. | |
dc.contributor.author | Donders, A.J.H. | |
dc.date.accessioned | 2018-10-06T17:00:49Z | |
dc.date.available | 2018-10-06T17:00:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36255 | |
dc.description.abstract | Voor de illustraties van de Duizend-en-één-nacht (1943) haalde Anton Pieck duidelijk inspiratie uit verschillende bronnen. In deze scriptie worden deze primaire en secundaire bronnen benoemt en besproken. De originaliteit van Pieck zal worden bevraagd door middel van de casus Duizend-en-één-nacht. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 21699926 | |
dc.format.extent | 350833 | |
dc.format.mimetype | application/zip | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een karavaan door de bladzijde De illustraties van Anton Pieck bij Duizend-en-één-Nacht | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Anton Pieck, Pieck, Duizend-en-een-nacht, arabian nights, aladdin, ali baba, marius bauer, arthur rackham, edmund dulac, sprookjes, bauer, rackham, dulac, mogol, japan, perzie, orientalisme, orientalism, illustratie, illustraties, kinderboeken, efteling, illustator, harem, Bram, Donders, Kapelle | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis |