Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchouten, F.S.L.
dc.contributor.authorAanstoot, D.B.
dc.date.accessioned2020-07-13T18:00:18Z
dc.date.available2020-07-13T18:00:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36151
dc.description.abstractIs de film Eva: Stories een ‘goede’ visuele geschiedenis of een filmische zonde? Dat is de hoofdvraag van dit kwalitatieve onderzoek, waarbij de aandacht uitgaat naar de problemen en de mogelijkheden van geschiedenis via audiovisuele media. Aan de hand van theoretische inzichten wordt het verleden in het dagboek van de Hongaarse Eva Heyman en de interpretatie hiervan in de film Eva: Stories geanalyseerd en vergeleken. De sleutelpublicaties zijn afkomstig van historici Robert Rosenstone, Natalie Zemon Davis en Willem Hesling. Er wordt gekeken naar de constructie van het verleden via film en hoe het verleden in een film te vatten is. Bij de filmanalyse ligt de nadruk op de narratieve en symbolische laag van de film. Er wordt dus bekeken ‘waar het over gaat’ en ‘wat het betekent.’
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent280873
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet videodagboek van Eva Heyman. Een ‘goede’ visuele geschiedenis of een filmische zonde?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAudiovisuele geschiedenis, historiophoty, Rosenstone, zes filmische zonden, Zemon Davis, Hesling, Eva Heyman, oorlogsdagboek, Holocaust, film, Eva: Stories, herinnering, Instagram.
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record