Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorStolte, M.
dc.contributor.authorKloonen, J.M.C.
dc.date.accessioned2020-07-01T18:00:09Z
dc.date.available2020-07-01T18:00:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35979
dc.description.abstractOp scholen wordt niet genoeg aandacht besteed aan creativiteit tijdens rekenen terwijl creativiteit belangrijk is voor probleemoplossing en voor participatie in de 21e eeuw. Uit eerder onderzoek blijken verbanden tussen shifting en creativiteit, updating en creativiteit, shifting en rekenen, updating en rekenen en creativiteit en rekenen. Echter is weinig bekend over de rol van creativiteit wanneer je rekenen en creativiteit combineert tot creatieve rekenopdrachten. Daarom wordt in dit onderzoek de rol van creativiteit onderzocht in het verband tussen shifting, updating en rekenen. Uit mediatie analyse blijkt dat er een mediatie effect is waarbij creativiteit het verband tussen shifting en updating met rekenvaardigheid verklaart.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent205099
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.titleThe role of mathematical creativity in the effect of shifting and updating on mathematical performance
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsshifting, updating, creativity, mathematical creativity, mathematical performance
dc.subject.courseuuClinical Child, Family and Education Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record