Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVijselaar, J.
dc.contributor.authorKlein, R.S.
dc.date.accessioned2018-10-05T17:02:30Z
dc.date.available2018-10-05T17:02:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35911
dc.description.abstractOnderzoek gedaan naar berichtgeving in kranten over drie moordzaken. Er is onderzocht of er een verandering is qua toon - van informatief naar sensatie - en of er meer nadruk is komen te liggen op het vooronderzoek. Aan de hand van de drie onderzochte moordzaken is niet vast te stellen dat de toon naar sensatie is veranderd. Ook is niet te zeggen dat er meer aandacht is gekomen voor het vooronderzoek. Juist meer nadruk op het eindonderzoek. Wel is er meer aandacht voor de persoon van het slachtoffer, de verdachte en de nabestaande.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3191464
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMoordzaken in de media. Een analyse van berichtgeving over moordzaken in de periode 1960-1999 in de Telegraaf en het NRC Handelsblad.
dc.type.contentPre-master Project
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBerichtgeving, kranten, telegraaf, nrc handelsblad, sensatie, informatief, vooronderzoek, eindonderzoek
dc.subject.courseuuCultuurgeschiedenis van modern Europa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record