Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVan Rhijn, A.C.
dc.contributor.authorKroodsma, F.
dc.date.accessioned2018-10-05T17:02:29Z
dc.date.available2018-10-05T17:02:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35900
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt de volgende vraag beantwoord: Hoe historisch verantwoord is het idee dat Coco Chanel modern was in het Interbellum? Om deze vraag te beantwoorden worden ideeën van verschillende auteurs over wat Chanel modern maakte onderzocht aan de hand van, met name, artikelen uit de Amerikaanse Vogue. Naast dat Chanels ontwerpen typerend waren voor de moderne modebeweging van het Interbellum, blijkt er sprake te zijn van een mythe rondom Coco Chanel. Deze mythe is deels het gevolg van Chanels marketingstrategie. Zo was Chanel de personificatie van haar eigen merk en een beroemdheid. Daarnaast wordt deze mythe in stand gehouden en versterkt door generaliserende uitspraken van verschillende historici op basis van tijdschriftartikelen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1363298
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHoe modern was Coco Chanel? Een onderzoek naar wat Coco Chanel modern maakte in het Interbellum.
dc.type.contentPre-master Project
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record