Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCorten, dr. Rense
dc.contributor.advisorBuskens, prof.dr.ir. Vincent
dc.contributor.authorVriend, L. de
dc.date.accessioned2020-05-18T18:00:12Z
dc.date.available2020-05-18T18:00:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35826
dc.description.abstractSteeds meer steden organiseren mega-evenementen om hun stad (inter)nationaal op de kaart te zetten. Zo wil ook Almere de stad ontdoen van het negatieve imago door de organisatie van wereldtuinbouwexpo Floriade in 2022. Voor een succesvol mega-evenement is genoeg draagvlak nodig van lokale bewoners. Momenteel is hier nog een gebrek aan in Almere, met name onder bewoners met niet westerse migratieachtergrond. Om meer draagvlak te creëren moeten bewoners worden overtuigd van de positieve impact van de Floriade. In dit onderzoek is gebleken dat de inhoud van berichten niet aangepast hoeft te worden op bewoners met niet westerse migratieachtergrond of laag opleidingsniveau. Na participatie in het onderzoek vond er een positieve attitudeverandering plaats. Daarmee wordt bevestigd dat het benadrukken van de positieve impact van het evenement effectief is in het positief veranderen van de attitude. Vervolgonderzoek moet zich richten op welke manier meer bewoners bereid zijn de juiste informatie tot zich te willen nemen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent784165
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOp weg naar Floriade Almere 2022
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuSociology: Contemporary Social Problems


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record